Hou het faillissement in de gaten!

Een jaar of acht geleden ontdekte ik design en ik ben erin gaan handelen. Maar tussen het vinden van en het worden van een expert op het gebied van design heeft nog wel echt een grote weg gelegen hoor, ik was er niet zomaar. Ik ontdekte dat ik aan een faillissement van een ander heel veel kon hebben, omdat dan veel dingen worden verkocht voor een goede prijs. Met design heb je nog eens het voordeel dat degene die verantwoordelijk is voor de taxatie van de spullen niet altijd verstand van design heeft en je het dus voor een écht heel goede prijs op de kop kan tikken. Dan wordt de prijs geschat op de waarde van een gewone inboedel en niet op de prijs van enkele stoelen van een top designer bijvoorbeeld – als je de ontwerper kunt herkennen loop je al snel aardig binnen natuurlijk. Dat is wat mij gebeurde in het verleden en overigens nog steeds. De kunst is gewoon alles goed in de gaten te houden. Ik bevind me daarmee vooral op faillissement veilingen natuurlijk, omdat er in alle haast van het op tijd kwijtraken van de spullen en in de expertise van de banken of schuldeisers nog weleens wat lancunes bevinden waar je dan mooi op kunt inspelen. Wil je dus ook kijken of je er nog wat profijt voor jezelf uit kunt halen? Hou dan vooral de veilingen omtrent een faillissement in de gaten, wie weet sleep je er nog wat moois uit! Sowieso ook als je niet eens op zoek bent naar design, maar bijvoorbeeld naar een inboedel voor je huis of kantoor of zoiets als een auto.