kwalitatieve links

De balans van de drie SEO pijlers

Linkbuilding verwijst naar de marketinginspanningen die eenrichtingshyperlinks van andere websites naar jouw website opleveren. Waardevolle links zijn de domeinen waar uw backlinks vandaan komen. Digitale PR is een strategie die tot doel heeft de online zichtbaarheid van een merk te verbeteren door het creëren en onderhouden van relaties met makers van online content en journalisten. Alle drie deze componenten van SEO zijn uiterst belangrijk geworden en voor een bedrijfseigenaar is het absoluut noodzakelijk om te werken aan het verkrijgen van hoogwaardige links van gezaghebbende en relevante websites, evenals het verwijzen van domeinen en backlinks naar jouw website. Merk op dat we de woorden “gezaghebbend”, “hoogwaardig” en “relevant” hebben gebruikt bij het spreken over de links waarnaar u moet streven. Dit komt omdat ongebruikelijke of schijnbaar spamachtige linkbuilding kan leiden tot een boete door Google, iets wat je altijd in gedachten moet houden. Dat gezegd hebbende, het verbeteren van je linkbuilding, verwijzende domeinen en digitale PR gaat voornamelijk over twee dingen: waarde tonen en werken om een ​​thought leader in je branche te worden, en linkwaardige inhoud en webtools ontwikkelen die iedereen in je branche nuttig zou vinden. Beide strategieën zullen mensen helpen jou te vertrouwen en wat je te zeggen hebt, wat op zijn beurt de kans vergroot dat ze naar jouw inhoud op hun websites linken.

kwalitatieve links

Pijler twee: contentontwikkeling en contentmarketing

Je belangrijkste doel hier is om autoriteit of actuele autoriteit op te bouwen door je expertise met je publiek te delen en te bewijzen dat je niet alleen in de branche zit om geld te verdienen, maar dat je ook echt weet waar je het over hebt, en dat je er gepassioneerd over. Bij contentontwikkeling en marketing draait het echter niet alleen om kwaliteit. Ook kwantiteit speelt een belangrijke rol. Het hebben van een grote website vol met inhoud die relevant is voor het onderwerp van uw keuze of voor het zoekwoord waarvoor je probeert te rangschikken, zal Google helpen jou te zien als een expert in de branche, wat wonderen zal doen voor jouw rangschikking. Dus, als het gaat om de tweede SEO-pijler, zorg er dan voor dat je regelmatig relevante, goed geschreven inhoud publiceert.

Pijler drie: technische SEO

We gaan het hebben over technische SEO, die draait om het vermogen van Google om jouw website goed te crawlen en te begrijpen. Dit aspect van SEO omvat enkele basistaken waar je misschien al van hebt gehoord en die je zelf hebt afgehandeld bij het maken van je website, zoals het optimaliseren van je title-tags en metabeschrijvingen met de juiste SEO-zoekwoorden en kwalitatieve links. Technische SEO gaat echter veel verder dan dat, aangezien het aspecten omvat als websitestructuur, interne links, kwalitatieve links en goede weergave en indexeerbaarheid (wat verklaart waarom het technische SEO wordt genoemd). Kortom, technische SEO is wat je zal helpen ervoor te zorgen dat jouw website alles heeft om goed te scoren in Google, naast de inhoud zelf. Dit wordt nog belangrijker als je een grote website hebt. Denk er eens over na: als jouw website honderden of zelfs duizenden pagina’s heeft, hoe kun je dan garanderen dat Google ze allemaal crawlt? En als je een nieuwe sectie aan jouw website toevoegt, hoe kunt je er dan voor zorgen dat Google deze snel indexeert.