Transport en Logistiek

Wij weten dat bedrijven hun processen trachten te moderniseren om efficiënt te zijn en zo hun respectieve winstmarges te verbeteren. Daarom is het belangrijk te begrijpen hoe transport & logistiek technologie ondernemers kan helpen dit doel te bereiken.

Investeren in innovatie betekent echter niet alleen uw team veranderen, maar ook een nieuwe manier van denken integreren in de activiteiten van uw bedrijf. Gebeurt dit niet, dan kan een ondernemer een grote investering doen om vervolgens vast te stellen dat alles onveranderd blijft.

Bent u geïnteresseerd in dit onderwerp en wilt u meer te weten komen over transport & logistiek technologie? Blijf dit artikel lezen!

CRM logistieke technologie

Alvorens op iets anders in te gaan, is het belangrijk een misverstand recht te zetten over wat CRM is. Deze afkorting staat voor Customer Relationship Management.

In tegenstelling tot wat veel bedrijfseigenaars denken, is CRM dus geen software, maar een strategie om de perceptie van de klant over het bedrijf te verbeteren. Deze relatie is even belangrijk als het product of de dienst die uw bedrijf aanbiedt.

Met dat opgehelderd, kunnen we nu begrijpen hoe transport & logistiek technologie ondernemers kan helpen slagen in een CRM-strategie – door gegevens te verzamelen en te analyseren.

Op die manier kunt u een meer gepersonaliseerde service bieden, de verkoop verbeteren en de afwijzing door het publiek verminderen. Om eerlijk te zijn, een CRM-strategie zonder technologie wordt onpraktisch.

Beacons

Deze bron maakt de uitwisseling van informatie tussen apparaten via Bluetooth mogelijk. Bijvoorbeeld: de klant legt tijdens de lunch zijn mobiele telefoon naast een toestel en ontvangt voedingsinformatie over het broodje dat hij aan het eten is.

Dit is een innovatieve en betaalbare aanpak, maar hoe verbeter u de logistiek? Technologie kan worden gebruikt om informatie over de klant te verzamelen en zo het gegevensbestand van de onderneming te verbeteren en een gepersonaliseerde dienstverlening aan te bieden.

Bovendien is het met meer informatie mogelijk nieuwe verkoopstrategieën te ontwikkelen, waardoor de kosten voor vervoer en opslag van de producten kunnen worden verlaagd. De uitwisseling van gegevens is namelijk efficiënter dan bijvoorbeeld het invullen van registratieformulieren.

Dit op Beacon gebaseerde systeem kan worden gebruikt voor betalingen, planningen, informatieverzoeken, klachten, enz. En alles gaat automatisch.

RFID

Een ander interessant voorbeeld van technologie is radiofrequentie-identificatie (RFID). Met dit systeem kunnen twee objecten met elkaar communiceren door middel van radiosignalen, waarbij informatie tussen hen wordt uitgewisseld.

Dit is een evolutie van het barcode-leessysteem. Op het gebied van de logistiek wordt het bijvoorbeeld reeds gebruikt voor het voorraadbeheer in middelgrote en grote ondernemingen.

Elk opgeslagen voorwerp krijgt daarom een RFID-tag en wanneer het wordt verbruikt, wordt de informatie automatisch bijgewerkt. Hierdoor kunnen menselijke fouten worden vermeden en kan de inkoopafdeling worden gestroomlijnd.